הכנה לכיתה א – למה זה חשוב?

רבים מאיתנו זוכרים את המעבר מגן לבית ספר, , כמעבר חגיגי, שמח. אנחנו זוכרים כיצד ציפינו לרגע הזה בתור ילדים, איך הכנו את התיק שבוע מראש וכיצד לא ישנו כל הלילה לפני היום הראשון בכיתה א'.

ההתרגשות מהמעמד היא טבעית. מסגרת חדשה, חברים חדשים, ילד בכיתה א' הוא כבר לא ילד קטן, לפחות לא בעיניי עצמו. עכשיו הוא כבר בבית ספר, לומד דברים, מקבל שיעורי בית, עושה מבחנים. אלא דברים הרבה יותר מורכבים ומיוחדים מאלה שהוא נדרש לעשות בגן.

אך עם כל ההתרגשות, קיים גם קושי רב. היום בתור הורים, אנחנו מבינים את זה ויודעים שבשביל שהילד שלנו יוכל להתגבר על הקושי הזה, מוטב להפנות אותו לקורס או שיעורים שיכינו אותו לקראת כיתה א'. מדובר על קורס שיכול לעזור לו להשתלב, ללמוד את החומר שנלמד בכיתה, להתקדם ביחד עם שאר התלמידים ולא ולהישאר מאוחר.

הכנה לכיתה א' היא עניין לא חדש, אך במהלך השנים אנחנו יכולים לראות שיפורים נרחבים בתחום, הן מבחינת תוכנית לימודים והן מבחינת האופן בו מעבירים המורים את התוכנית לתלמידים. כמובן שההורים אשר רושמים אותם, מקבלים את כל המידע הרלוונטי אודות הקורס לפני כן, ויכולים לראות כיצד הוא יכול לעזור לילד שלהם.

 

למה חשוב שהילד יעבור הכנה לכיתה א'?

יהיו הורים רבים שבוודאי יטענו שאין צורך לשלוח את הילד אל הכנה לכיתה א'. שכן מה שהילד יודע זה מספיק ומה שהוא לא יודע, ילמד בבית ספר. יש לו מספיק זמן לכך. יהיו שיטענו שאין סיבה להלחיץ את הילד עם כלי הכנה על כל המשתמע מכך.

אך זה לא מדויק. מאחר והכלי בנוי בצורה כזו שהילד ייהנה ממנו, ירצה לבוא אליו, ויוכל לקבל בו כלים שיעזרו לו להשתלב טוב יותר בבית ספר ובפרט ללמוד בצורה הרבה יותר טובה. עדיף שהילד יבוא לכיתה א' כשיש לו את הכלים הרלוונטיים, על מנת שהוא לא ימצא את עצמו מאחור, מה שיכול לגרום לתסכול, פחד, ולא פעם גם עלול לייצר תגובת שרשרת שתמשוך את הילד לא לרצות ללמוד.

 

מה לומדים במסגרת הכנה לכיתה א'?

ההכנה נועדה לספק לילדים את הכלים הבסיסיים הרלוונטיים עבורו. למשל, לימוד אותיות, קריאה, חשבון פשוט, ודברים סטנדרטיים. לא מדובר על חומרי לימוד קשים וכבדים. המערכת בנויה בצורה כזו שהילד יקבל את מה שהוא צריך בשביל שיוכל לשבת בכיתה, להבין מה על מה המורה מדברת, להשתלב, לענות על שאלות ואולי אפילו להתקדם מעבר למה שילדים אחרים יכולים.

צריך לומר, המערכת בנויה בשפה שמתאימה לילדים בכיתה א', היא מאוד כיפית ומהנה, ואין ספק שהיא נותנת לילד הרבה מאוד כלים שאנחנו בתור הורים לא בהכרח יכולים לספק לו.

 

 

תוכן עניינים

הצטרפו לאלפי לקוחות מרוצים!

השאירו פרטים ונציג שירות ישמח לסייע לכם.

הבנה עמוקה: למה יהודים לובשים כיפה על הראש

אחד הסמלים המוכרים ביותר של האמונה היהודית הוא הכיפה, כיפה קטנה שחובשת גברים יהודים על הראש. לכיפה יש משמעות עמוקה במסורת היהודית, והיא משמשת תזכורת מתמדת לנוכחות האל למעלה ולצורך בענווה לפני השכינה.

סנדלים

סנדלים לקיץ המדריך השלם לבחירת הזוג המושלם

כאשר הקיץ מתחיל להראות את פניו, אחת מהבחירות החשובות שעולות בדעתם של רבים היא רכישת סנדלים איכותיים. סנדלים הם לא רק נעלי קיץ אופנתיות, אלא גם פתרון נוח ובריא לרגליים בימים החמים. הם מאפשרים לרגל לנשום, מציעים נוחות מרבית במהלך הליכה ארוכה ומהווים אביזר אופנתי שמשלים כל תלבושת. בחירת סנדלים איכותיים יכולה להשפיע משמעותית על בריאות הרגל ועל הנוחות הכללית במהלך היום.

אל תעצרו כאן

יש עוד מה לגלות

צעצוע עץ

היתרונות של בחירת צעצועי עץ לילדים

כשמדובר בבחירת צעצועים לילדים, האפשרויות יכולות להיראות אינסופיות. עם זאת, סוג אחד של צעצועים שעמד במבחן הזמן הוא צעצועי עץ. צעצועים קלאסיים אלה מציעים מגוון יתרונות לילדים בכל הגילאים, מה שהופך אותם לבחירה פופולרית עבור הורים ומטפלים.

עריסה

איך לבחור את העריסה המושלמת לחדר הילדים שלך

לפני רכישת עריסה לתינוק מדוד את השטח בחדר הילדים שלך כדי להבטיח שהיא תתאים בנוחות. שקול את פריסת החדר והיכן תוצב העריסה. בחר בעריסה שלא תעמיס את החלל אבל עדיין מספקת מספיק מקום לגישה נוחה.