כישורי חיים לילדים

כישורי חיים

אחד הנושאים החשובים שיש ללמד את הילדים הוא כישורי חיים. מדובר בנושא בעל חשיבות עליונה כדי שידעו כיצד להסתדר בסיטואציות שונות אשר הם יתקלו בהן, הן כילדים וגם כבוגרים. המטרה של הלימודים הללו היא להסביר להם בשפה פשוטה וברורה נישות שהן חשובות בחיים וכך הם יבינו איך הדברים קורים בישראל ובעולם. יש בתי ספר אשר בכיתות מסוימות מלמדים כישורי חיים כחלק ממערך הלמידה ויש בתי ספר שבהם תחום זה עדיין לא נלמד. אך הבסיס לכך הוא הבית ולכן הורים רבים מסבירים בחיי היום יום נושאים רבים לילדים שלהם, כדי לתת להם פוקוס על דברים שנראים להם טריוויאליים אך הם לא כך ולכן יש להבין אותם לעומק.

אחד הנושאים שעליהם מדברים בבית הוא נושא המגורים. אם המשפחה גרה בדירה שהיא נרכשה על ידם, הם יסבירו לילדים בגדול מה זו משכנתא, כיצד קיבלו אותה וכמה כסף הם משלמים בכל חודש לבנק. זאת לעומת הורים שמספרים לילדים שהם גרים בשכירות, כמה אחוזים מתוך כלל ההכנסות שלהם מועבר לבעל הנכס. או לחלופין אם הם גרים בדירה בשיטת דמי מפתח, שבה העלות החודשית היא מינורית, כיוון שההורים שילמו סכום משמעותי שהוא החלק שלהם מתוך הערך של הנכס. הדברים הללו שקשורים למגורים נראים כקשים לתפיסה, אך ההורים שהסבירו זאת לילדיהם צעד אחר צעד הופתעו לגלות את ההבנה ואת הקישורים ההגיוניים שמבצעים הילדים כדי להבין לעומק את הנושא הכול כך חשוב בחיי היום יום מתוך כישורי חיים.

 

כישורי חיים בכלכלה

כלכלה וכל מה שקשור לכסף, הוא אחד התחומים החשובים בחיי כל אדם. לכן ההורים מסבירים את כל הנושא הכלכלי מהיבטים רבים. בדרך כלל עם הגיל דרגת הקושי של הנתונים עולה. זה מתחיל מהבנה של העובדה שההורים מקבל שכר כשכירים, או מתפעלים את העסק שלהם כעצמאים כדי שתהיה להם הכנסה חודשית קבועה תוך רצון להעלות אותה ככל האפשר וכדי שיוכלו לרכוש מוצרים שונים.

 

חיי היום יום בכל משפחה

כמו כן מדברים איתם על יוקר המחיה, על העלויות של המוצרים השונים, צרכנות נבונה, פערי מחירים ועוד. אחת הדרכים שמעניקות לילדים את ההבנה היא לרכוש יחד איתם את המוצרים הביתה כאשר עורכים קניה מרוכזת ברשת השיווק פיזית או לחלופין באתר האינטרנט. בזכות כישורי חיים שהם למדו, הם מבינים הרבה יותר טוב את המשמעויות של הקניות האלה והנתח המשמעותי של ההוצאות מתוך ההכנסות המשפחתיות.

 

לדעת אך לא להפחיד

כאשר הילדים שומעים את הנתונים הכלכליים, הם עלולים לפרש זאת לא נכון ולחשוב שאין כסף בבית. לכן חשוב לדבר איתם באופן הנכון על כל נושא, כך שלא יסיקו מסקנות שליליות ולא נכונות. רצוי לקרוא על כך בספרי הדרכה להורים או באתרים איכותיים ברשת, כדי לדעת מראש איך להעביר את המידע הלאה.

תוכן עניינים

הצטרפו לאלפי לקוחות מרוצים!

השאירו פרטים ונציג שירות ישמח לסייע לכם.

נעלי בלט

איך לבחור נעלי בלט מתאימות לרמה שלך בריקוד

למצוא את זוג נעלי הבלט המושלמות זה כמו לגלות אוצר חבוי שיש לו את הכוח לשנות כל פירואט, כל קפיצה וכל צעד עדין שאתה עושה. לא מדובר רק באסתטיקה או בלחישות האופוניות של סאטן ועור; זה על איך נעלי בלט נכונות יכול להיות שלוחה של הנשמה שלך על רחבת הריקודים. המסע של כל רקדן הוא ייחודי, אבל החיפוש אחר זוג נעלי הבלט האידיאלי הוא טקס מעבר שמדבר בשפה אוניברסלית.

הבנה עמוקה: למה יהודים לובשים כיפה על הראש

אחד הסמלים המוכרים ביותר של האמונה היהודית הוא הכיפה, כיפה קטנה שחובשת גברים יהודים על הראש. לכיפה יש משמעות עמוקה במסורת היהודית, והיא משמשת תזכורת מתמדת לנוכחות האל למעלה ולצורך בענווה לפני השכינה.

סנדלים

סנדלים לקיץ המדריך השלם לבחירת הזוג המושלם

כאשר הקיץ מתחיל להראות את פניו, אחת מהבחירות החשובות שעולות בדעתם של רבים היא רכישת סנדלים איכותיים. סנדלים הם לא רק נעלי קיץ אופנתיות, אלא גם פתרון נוח ובריא לרגליים בימים החמים. הם מאפשרים לרגל לנשום, מציעים נוחות מרבית במהלך הליכה ארוכה ומהווים אביזר אופנתי שמשלים כל תלבושת. בחירת סנדלים איכותיים יכולה להשפיע משמעותית על בריאות הרגל ועל הנוחות הכללית במהלך היום.

אל תעצרו כאן

יש עוד מה לגלות

צעצוע עץ

היתרונות של בחירת צעצועי עץ לילדים

כשמדובר בבחירת צעצועים לילדים, האפשרויות יכולות להיראות אינסופיות. עם זאת, סוג אחד של צעצועים שעמד במבחן הזמן הוא צעצועי עץ. צעצועים קלאסיים אלה מציעים מגוון יתרונות לילדים בכל הגילאים, מה שהופך אותם לבחירה פופולרית עבור הורים ומטפלים.