חמשת מסלולי המים המומלצים לקיץ 2022

קרדיט תמונה: גיל אהרוני

בעוד ימים ספורים יצאו מיליוני ילדים מגיל הגן ועד סוף ביה"ס יסודי לחופשת קיץ ארוכה. כדי למנוע מהם לצאת למרחבי האינטרנט האינסופיים תנו להם לצאת למרחבי הטבע שהם אמנם סופיים, אך מספקים, בריאים ומתגמלים הרבה יותר.

 

ריכזתי עבורכם את חמשת מסלולי המים המרכזיים המומלצים כדי להתרענן ולצנן אתכם ואת משפחתכם בקיץ הקרוב, ברחבי ישראל . אפשר לשלב, על הדרך, פיקניק או טיול קצר מוצל בסמוך למסלולי מים אילו.

 

אזור הצפון

אזור הגליל המערבי הוא אזור המתאפיין בחורש טבעי רב וברצועת חוף ציורית. נחל כזיב טומן בחובו את אחד מהמעיינות השווים ביותר באזור הצפון , זהו עין טמיר, הכולל עשרות בריכות בצבע טורקיז , צלולות והכי חשוב, מוצלות, שמאפשרות לילדיכם להתרענן , לצלול ולהוציא מרץ.

 

ההגעה אליו אמנם קצת מייגעת וכרוכה בירידה תלולה מחניון הזיתים שבפארק גורן אבל שמגיעים לגן העדן הזה מגלים שכל דקת הליכה לפה, שווה את המאמץ. זוכרים את זה גם שחוזרים באותה הדרך!!!

איך מגיעים לתחילת המסלול, בוויז: "חניון הזיתים" – משם יורדים דרך שביל מסומן למעיין. אפשר לשלב טיול באחד המסלולים המסומנים והרבים של נחל כזיב שעוברים בתוואי מוצל.

נחל עמוד הוא ההמלצה השנייה שלנו , מסלול מושלם לכל בני המשפחה הכולל הליכה בשבילים מסודרים בתוך שמורת טבע מוכרזת ומנוהלת . המובילה לתוך גן עדן אחד ענקי של מים ,עצי ענק, סלעים ומה לא…במהלך המסלול יש בריכות מים עם דגים אליהם ניתן להיכנס ולהתרחץ וגם תחנת משטרה עתיקה.

נחל זה ניזון מכמה מעיינות כגון :עין יקים ועין פועם מקורותיו בפסגת הר מירון – מניקוזם של מי גשמים. הנחל זורם כל ימות השנה. איך להגיע, בוויז :נחל עמוד.

אזור המרכז

אזור המרכז תמיד היה מאתגר במציאת מסלולי מים רטובים, כי זהו אזור פחות משופע במים כמו ידידיו בצפון הרחוק. אך לא תמיד מתחשק לקפל את המשפחה ולנסוע הרחק. זו המלצה לאילו שלא רוצים לנסוע הרבה ולקבל מסלול רטוב שווה וקל להגעה. מדובר על בית לאה שבמקורות הירקון מים נקיים המאפשרים ללכת ולרחוץ בבטחה בתוכם. זוהי אחת הנקודות היותר יפות והמוצלות של נחל הירקון.  איך מגיעים : בוויז : "בית לאה".

עוד מעיין מהיפים במעיינות הרי ירושלים שהוא גם מונגש ואפשר להגיע עד אליו עם כלי רכב פרטי, הוא עין לבן. אזור הבריכות שבמקום  מוצל שזה יתרון עצום. יש שתי בריכות הניזונות מהנביעה:  אחת תחתונה -עמוקה יותר המיועדת למבוגרים ויודעי שחייה והעליונה – שהיא רדודה מאוד ומתאימה לילדים בעיקר. איך מגיעים, בוויז: עין לבן. המקום נמצא לא הרחק מגן החיות התנכי בירושלים. אזור עין לבן ורכס ההרים סביבו בסכנת בנייה ופיתוח ולכן מומלץ להגיע!!

אזור הדרום

מי לא מכיר את עין גדי מדובר בשמורת טבע מהיפות בישראל עם כמויות מים רבות מאוד, שאינן מאפיינות את אזור מדבר יהודה הצחיח והיבש.

זה כולל גם מסלולי טיול ברמות קושי שונות הכוללים הליכה קשוחה בשמש ולכן את המסלול שתחליטו לעשות , אם תגיעו בכל זאת בקיץ חסר הרחמים שלנו, כדאי שתתחילו מוקדם בבוקר .

המסלול הראשון הוא נחל דוד הכולל סדרת מפלים ,חלקו התחתון של הנחל קצר מאוד ומתאים למשפחות, שמעליו יש את גב חלון שהוא גב ענקי עם נוף מטורף ,הדורש טיפוס רב בשמש ומתאים יותר למטיבי לכת. המסלול השני הוא נחל ערוגות הכולל בריכות מרשימות חבוקות בתוך בולדרים מהם יכולים הילדים לנתר היישר למים הקרירים והצוננים. שני המסלולים נמצאים בתוך שמורת הטבע עין גדי אך בכניסות נפרדות .

איך מגיעים : בוויז :שמורת עין גדי (לנחל דוד) נחל ערוגות (למסלול של ערוגות).

 

הכותב : גיל אהרוני מהאתר "בא לי לטייל".

 

 

תוכן עניינים

הצטרפו לאלפי לקוחות מרוצים!

השאירו פרטים ונציג שירות ישמח לסייע לכם.

הבנה עמוקה: למה יהודים לובשים כיפה על הראש

אחד הסמלים המוכרים ביותר של האמונה היהודית הוא הכיפה, כיפה קטנה שחובשת גברים יהודים על הראש. לכיפה יש משמעות עמוקה במסורת היהודית, והיא משמשת תזכורת מתמדת לנוכחות האל למעלה ולצורך בענווה לפני השכינה.

סנדלים

סנדלים לקיץ המדריך השלם לבחירת הזוג המושלם

כאשר הקיץ מתחיל להראות את פניו, אחת מהבחירות החשובות שעולות בדעתם של רבים היא רכישת סנדלים איכותיים. סנדלים הם לא רק נעלי קיץ אופנתיות, אלא גם פתרון נוח ובריא לרגליים בימים החמים. הם מאפשרים לרגל לנשום, מציעים נוחות מרבית במהלך הליכה ארוכה ומהווים אביזר אופנתי שמשלים כל תלבושת. בחירת סנדלים איכותיים יכולה להשפיע משמעותית על בריאות הרגל ועל הנוחות הכללית במהלך היום.

אל תעצרו כאן

יש עוד מה לגלות

צעצוע עץ

היתרונות של בחירת צעצועי עץ לילדים

כשמדובר בבחירת צעצועים לילדים, האפשרויות יכולות להיראות אינסופיות. עם זאת, סוג אחד של צעצועים שעמד במבחן הזמן הוא צעצועי עץ. צעצועים קלאסיים אלה מציעים מגוון יתרונות לילדים בכל הגילאים, מה שהופך אותם לבחירה פופולרית עבור הורים ומטפלים.

עריסה

איך לבחור את העריסה המושלמת לחדר הילדים שלך

לפני רכישת עריסה לתינוק מדוד את השטח בחדר הילדים שלך כדי להבטיח שהיא תתאים בנוחות. שקול את פריסת החדר והיכן תוצב העריסה. בחר בעריסה שלא תעמיס את החלל אבל עדיין מספקת מספיק מקום לגישה נוחה.