אזרחות פורטוגלית לילדים

אז אחרי שבדקתם את הדברים והבנתם שאתם זכאים לדרכון פורטוגלי, כעת עולה השאלה איך תוכלו להוציא דרכון כזה גם עבור הילדים שלכם. ובכן, התשובה היא שמדובר בשני תהליכים שונים לגמרי, המבוססים על שני חוקים שונים. בשורות הבאות נסביר את ההבדל בין התהליך להוצאת דרכון פורטוגלי עבור צאצאים למגורשי ספרד ופורטוגל ובין קבלת אזרחות פורטוגלית לילדים.

 

מה פתאום אזרחות פורטוגלית?

ובכן, הדבר הראשון שאנחנו רוצים להסביר הוא, מהיכן בכלל נולד הרעיון הזה של קבלת אזרחות פורטוגלית. אז שורש העניין נעוץ במגמה הולכת וגוברת בקרב מדינות אירופאיות, המכירות בזכותם של צאצאי יהודים שגורשו ממדינותיהם באירופה וכידוע, העם היהודי סבל מגירוש ורדיפה לאורך מאות שנים בעיקר במדינות אירופה. במסגרת מגמה זו אימצה ממשלת פורטוגל את חוק מגורשי ספרד, על פיו צאצאים של יהודים מגורשי ספרד או פורטוגל זכאים לאזרחות פורטוגלית. ככלל, מדובר בעולים יהודים ממדינות צפון אפריקה ואגן הים התיכון, מדינות אליהן הגיעו מרבית מגורשי ספרד ופורטוגל, אם כי זכות זו יכולה להיות רלוונטית גם לעולים יהודים ממוצא אשכנזי, אם יוכיחו כי הם צאצאים למגורשי ספרד ופורטוגל, גירוש שבוצע במאה ה-15.

 

אזרחות פורטוגלית לילדים – סיפור אחר לגמרי

בקשת אזרחות פורטוגלית לצאצאי מגורשי ספרד הוא הליך שמתבסס כולו על חוק מגורשי ספרד אותו אימצה ממשלת פורטוגל. זאת אומרת, שאם למשל הוריכם עלו לישראל ממרוקו, תוכלו לבחון את זכאותכם לדרכון פורטוגלי על בסיס חוק זה. במסגרת זו, יהיה עליכם לעבור את התהליך דרך הקהילה היהודית בפורטוגל שתבחן את בקשתם ותצטרך לאשר את עצם היותכם צאצאים של מגורשי ספרד בכדי שתוכלו לקבל את הדרכון. במקרה של אזרחות פורטוגלית לילדים, הסיפור שונה לגמרי, שכן אזרחות זו אינה מבוקשת מכוח חוק מגורשי ספרד אלא מכוח חוק האזרחות הכללי של פורטוגל.

 

מה זה אומר בפועל?

בפועל, זה אומר שתוכלו להגיש בקשה לקבלת אזרחות פורטוגלית לילדים שלכם רק לאחר שאתם עצמכם תקבלו אזרחות פורטוגלית. על פי חוק האזרחות הפורטוגלי, יכול כל ילד שאחד מהוריו רשום כאזרח במרשם האוכלוסין הפורטוגלי להגיש בקשה לקבלת אזרחות. במקרה הזה, תהליך הבקשה כלל לא עובר דרך הקהילה היהודית והוא אינו תלוי בה. יחד עם זאת, תחילה יהיה עליכם עצמכם לקבל אזרחות פורטוגלית דרך התהליך הרגיל שעובר דרך הקהילה היהודית בפורטוגל מכוח חוק מגורשי ספרד ורק לאחר מכן, תוכלו להגיש בקשה לקבלת אזרחות פורטוגלית לילדים שלכם, כאמור מכוח חוק האזרחות הכללי. תהליך זה גם אמור להיות זול הרבה יותר ופשוט הרבה יותר – הוא אינו דורש הצגה של אילן יוחסין, הוכחה של קשר למגורשי ספרד ותהליך מורכב מול הקהילה היהודית. המדובר בהליך פרוצדורלי פשוט, שגם אם מעורבת בו בירוקרטיה ממשלתית טיפוסית, הוא עדיין מהיר יותר וזול יותר מאשר קבלת אזרחות פורטוגלית מכוח חוק מגורשי ספרד.

תוכן עניינים

הצטרפו לאלפי לקוחות מרוצים!

השאירו פרטים ונציג שירות ישמח לסייע לכם.

הבנה עמוקה: למה יהודים לובשים כיפה על הראש

אחד הסמלים המוכרים ביותר של האמונה היהודית הוא הכיפה, כיפה קטנה שחובשת גברים יהודים על הראש. לכיפה יש משמעות עמוקה במסורת היהודית, והיא משמשת תזכורת מתמדת לנוכחות האל למעלה ולצורך בענווה לפני השכינה.

סנדלים

סנדלים לקיץ המדריך השלם לבחירת הזוג המושלם

כאשר הקיץ מתחיל להראות את פניו, אחת מהבחירות החשובות שעולות בדעתם של רבים היא רכישת סנדלים איכותיים. סנדלים הם לא רק נעלי קיץ אופנתיות, אלא גם פתרון נוח ובריא לרגליים בימים החמים. הם מאפשרים לרגל לנשום, מציעים נוחות מרבית במהלך הליכה ארוכה ומהווים אביזר אופנתי שמשלים כל תלבושת. בחירת סנדלים איכותיים יכולה להשפיע משמעותית על בריאות הרגל ועל הנוחות הכללית במהלך היום.

אל תעצרו כאן

יש עוד מה לגלות

צעצוע עץ

היתרונות של בחירת צעצועי עץ לילדים

כשמדובר בבחירת צעצועים לילדים, האפשרויות יכולות להיראות אינסופיות. עם זאת, סוג אחד של צעצועים שעמד במבחן הזמן הוא צעצועי עץ. צעצועים קלאסיים אלה מציעים מגוון יתרונות לילדים בכל הגילאים, מה שהופך אותם לבחירה פופולרית עבור הורים ומטפלים.

עריסה

איך לבחור את העריסה המושלמת לחדר הילדים שלך

לפני רכישת עריסה לתינוק מדוד את השטח בחדר הילדים שלך כדי להבטיח שהיא תתאים בנוחות. שקול את פריסת החדר והיכן תוצב העריסה. בחר בעריסה שלא תעמיס את החלל אבל עדיין מספקת מספיק מקום לגישה נוחה.